Skolestart: 19. august 2023

Endelig er dagen kommet hvor du får møte lærerne og de du skal gå i klassen med et helt skoleår. Du blir tatt imot av læreren din og stipendiater og får flytte inn på rommet ditt. På dagtid gjør du deg kjent med skolen og blir kjent med mange nye mennesker, og på kvelden har vi en hyggelig velkomst og noen aktiviteter.

Introduksjonsuker: 21. august – 3. september

De to første ukene på skolen vier vi til at du skal bli kjent med systemene på skolen, medelever og personale, samtidig som du kommer i gang med linjefag. Det er viktig for oss at du føler deg trygg og inkludert og at du får all den opplæringen du trenger for ulike praktiske gjøremål.

Fjelluke i Rondane: 4. – 8. september

I uke 36 reiser hele skolen til Puten seter i vakre Rondane, Norges første nasjonalpark. Her går vi korte og lange turer og blir bedre kjent med hverandre på tvers av linjene. Du kan utfordre deg selv med noen tøffere turer, eller kose deg i nærområdet rundt hyttene. På kvelden er det kveldskos med leker, sang, peiskos og noe å bite i. Les mer her under “Turer/ekskursjoner” for å finne ut hva du trenger å ha med deg.

Lørdagsfri: 7. september

Høstferie: Uke 41 9.- 16. oktober kl. 09.15

Linjeuka: Uke 43 23. – 27. oktober

Dette er uka hvor du får fordype deg i linjefagene dine fra morgen til kveld en hel uke. Det blir ekskursjoner, spennende gjestelærere, jobbing med egne prosjekt og mange sosiale aktiviteter.

Lørdagsfri: 28. oktober

Juleferie: 16. desember – 3. januar

Skoleslutt lørdag 16. desember kl. 12.00

Oppstart onsdag 3. januar kl. 09.15

Planleggingsdag for ansatte 2. januar

Vinterferie: Uke 9 24. februar – 3. mars

Skoleslutt fredag 23. februar kl. 12.00

Oppstart mandag 4. mars kl. 09.15

Studietur: Uke 11 og 12

For mange er dette høydepunktet i løpet av skoleåret. Bli med på spennende turer hvor du både får faglig fordypning og møter nye mennesker og kulturer. Turene er knyttet til linjene og varer mellom 2-3 uker. Dette er en unik mulighet til å reise på en trygg måte med gode venner og erfarne turledere.

Påskeferie: 24. mars- 2. april

Oppstart onsdag 3. april kl. 09.15

Planleggingsdag ansatte 2. april

Festivaluker: Uke 17 og 18

Disse ukene er viet til å forberede Festival! Vi jobber i ulike komiteer med underholdning, dekor, kafedrift, renhold mm. Hele skolen jobber sammen mot et felles mål som blir finalen på et fantastisk skoleår.

Festival: 4. mai

Etter intens forberedelse til Festivalen får du muligheten til å vise det du har lært i løpet av skoleåret! I mai har vi derfor Festival med åpen dag hvor venner og familie kan komme på besøk. På dagtid er det presentasjon av linjene og studieturene, og på kvelden blir det festmiddag med underholdning.

Siste skoledag: 11. mai

NB: Avreise fra skolen i forbindelse med ferier er senest kl. 15.00 Retur til skolen etter ferier, er fra kl. 12.00 siste feriedag

Oppdatert: 16.06.23 12:30